tisdag 12 februari 2008

nytt är skit

nu har de nya biljetterna börjat gälla.

Vi förstår inte riktigt vad som ska bli bra med dem?
det är mycket som inte det har tänkts till innan känns det som.
Det biljettsystem vi hade fram til i fredags var faktiskt väldigt bra.
Man kunde ha utgått från det och fixat till därifrån.

Sen har det varit så noga att vi inte ska använda musen så mycket (musarm) då ska vi använda kortkommandon så mycket som möjligt.
Nu när en resa ska ombokas och tillgodogöras så har vi en hel radda nerskrivet hur vi ska klicka hit och dit och fram och tillbaka.

vi tar liksom ett steg bakåt.


öppen biljett, finns inte längre.
för att de vill ha koll på vilka tider folk åker mest på.
(och vad ska de göra åt det då..., ska bli spännande att se om de sätter in fler vagnar eller..)

Vi ber så mycket om ursäkt för att det tar så lång tid att sälja en biljett just nu.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, efter att jag redan postat min syn på det nya biljettsystemet blev jag osäker på om jag mindes rätt om bokningsavgiften. Stämmer det att den är 7% (dock aldrig över 75 kr). Jag har försökt hitta den på sj.se både genom att leta info kring avbokningsskydd, återbetalningsmöjlighet och genom att testboka biljetter. Så när som på avrundningsfel så verkar 7% stämma men jag skulle gärna ha det ordentligt bekräftat. När jag sökte via google för att försöka hitta rätt del av sj.se så hittade jag en post på den här bloggen istället. Jag slänger iväg frågan och hoppas på det bästa.

Anonym sa...

Håller med dig helt och hållet. Systemet krånglar alltid och man får så mkt skit av kundenrna så man vill inte jobba kvar på SJ.