lördag 22 december 2007

Språkbristning

Språkbristning 1

Kund: -"I want to XXXX!"
SJ: -"Do you want to buy a ticket to XXXX?"
Kund:- "I don´t speak swedish!"

EEEHHH....Det är nu i mitt huvud som tankarna snurrar...tänkte jag bara att jag pratade engelska, eller är jag helt tappad bakom en vagn?? tyckte iaf att det lät som engelska i mina öron...iaf, kunden fick sin biljett och jag tog betalt...och ja, vi pratade engelska resten av samtalet! =) haha...

Språkbristning 2

Hade en kund som jag prata engelska med, och direkt efter kommer det fram en man som ser ut att komma från Indien. Han säger att han vill til XXXX med lite engelsk brytning tycker jag.

SJ: - "For a one-way-ticket it´s 300 kr"
Kund: -"Ok, I take one."
SJ: -"Here´s your ticket, the train leaves from plattform nr 6."
Kund: -"Why do you speak english?"
SJ: -"Because you speak english."=) säger jag glatt och ler.
Kund: "Men jag kan faktiskt svenska. " Säger kunden helt pafft!
SJ: -"Eeeh...jaha, förlåt jag tog för givet att det var engelska, hade en kund innan jag pratade engelska med och tyckte du bröt lite på engelska"....pinsamt värre!!
Kund: -"Det är lugnt, tänkte om det var någon ny service..."

Herregud, varför kan vi inte tala samma språk världen över?? =)

2 kommentarer:

Anonym sa...

hahahha!!! kul! tack för fniss på morgonkvisten!
PoK

Anonym sa...

Råkade ut för samma sak på "min" station för några veckor sedan, han avslutade oxå med...-Jag måste få fråga varför du pratar engelska med mig när jag talar svenska..Hepp!!!;)