måndag 3 december 2007

Tradera?

Efter den här veckan undrar jag om auktionerna på tradera verkligen var en bra idé? Jag har själv utnyttjat det och tyckt att det var genialiskt av SJ att kläcka idén, men när betalningarna inte fungerat och hälften av tiden går åt till att sitta i telefon med kundtjänst för att låsa upp bokningar (som naturligtvis bara de kan göra!) är det inte lika roligt. Men, en glädjande nyhet för våra kunder är iallafall att de senaste gånger jag hjälpt till verkar det som om det har blivit fel på internet, så oavsett vad de vunnit på för pris behöver de bara betala en krona hos mig. Alltid något?

Även om biljettförsäljningen på internet och via automater ökar så får jag dagligen bevis på att det behövs en biljettförsäljning. Jag tycker att SJ gjorde ett stort misstag genom att lägga ned stationer, även om jag förstår varför. SJ är numera ett vinstdrivande företag som vill ha in pengar, stationer och bemanning av personal kostar, men internet är gratis (ur deras synpunkt).

Inga kommentarer: