tisdag 4 december 2007

vem vet bäst

kvinnlig kund med tuperat hår och snirkliga glasögon:
-det går inte att dra mitt timkort här nere!
jag:- vad säger du? Kan jag få kortet så ska jag titta på det.
kvinnlig kund med tuperat hår och snorkig uppsyn:
-ja titta du, men det är inget fel på mitt kort! det är fel på mskinerna!
jag:- jaha? men jag kan ju kontrollera i allafall..
kvinnlig kund med tuperat hår och snorkig, snirklig och otrevlig:
-ja! jag får lov att gå upp för att kunna dra mitt kort. och så här är det för många! men de flesta orkar inte gå in och säga till eller byta ut sitt kort!kan du kontrollera maskinerna!

jag ser att hon förvarar sitt sj priokort tillsammans med timkortet och vis av erfarenhetet säger jag:
-du jag ser att du har ditt sj priokort tillsammans med ditt timkort.
det är inte så bra för om tågmästaren lägger på timkortet tillsamans med priokortet så dras det en resa på priokortet och då kommer det en räkning hem till dig på kostnaden för en resa köpt på tåget.
kvinnliga urbota knäpplundare med tuperat hår:
-nej!
jag:-eh? jo, det är tyvärr så. Så jag tänkte bara upplysa dig om det så du slipper vara med om det.
kvinnlig envis med tuperat hår:
-NEJ! det är inte detta kort! så funkar inte priokortet!
jag-eh, jo det...
kvinnlig arg kund:
-nej, detär inte priokortet! det kallas för fakturakort.
jag:- nej! det är..

Kvinnliga kund med tuperat hår vänder på klacken och med ett hånleende skakar på huvudet oc hfyrar av precis innan dörrarna for igen.
- du, kolla upp maskinerna istället...

Inga kommentarer: