måndag 21 januari 2008

Dåliga dagar...

Ibland har vissa sträckor bara dåliga dagar.

Allt började som en trevlig onsdagsmorgon. Tills klockan passerade 7.00. Som tur var hade man precis hunnit få i sig morgonkaffet och vaknat till liv. Första försening. Man står ute i regnet och blåsten och väntar på tåg som inte kommer. Man väntar och väntar. Ringer och hör sig för efter information så man ständigt är uppdaterad om det skulle vara så att någon vill fråga om något. Tiden ändras och ändras, och man börjar fundera på vad som fasiken händer. Det senaste budet sa något helt annat än det här?!?!
Ser några förskrämda tågmästare och tågvärdar komma och känner mig helt plötsligt inte lika ensam i regnet. Alltid trevligt med en pratsund. Får reda på lite vettigare information från dom och vi väntar kvar i regnet. Tåget kommer, dock kortare än normalt. Väntar bara på att resenärerna ska komma fram och hagla över en med kommentarer. Men mot min förvåning (!) kommer det istället fram två damer och frågar snällt om det nästa tåget också är sent. Nej, inga problem hälsar jag. De väljer att vänta kvar då tåget är proppfullt med folk. Nästa tåg rullar in några minuter senare och damerna säger till mig medan det är på väg till tåget: "Hur vågar du stå här ute med den gula jackan? Jag beundrar er." Jag svarar snällt att jag är så illa tvungen! =) haha nejdå, men lika bra att vara där om det skulle vilja vara någon som vill nåt. Men som sagt, dessa kommentarer värmer verkligen i kylan...
Och inte blev det bättre ju längre dagen gick. Tåg efter tåg blev småförsenade pga personalbrist, tåg som stod i vägen osv osv....

Men men, tur är ju att man jobbar halva dagen! =)

Inga kommentarer: