onsdag 9 januari 2008

En kopp te...

Man träffar på mycket konstigt folk när man sitter här i kassan, men vad gör det. Man servar ler och är glad och försöker hitta det bästa för kunden. Konstigt nog är det ändå många i detta lilla land som inte är så inbudna med vad det tycker och tänker utan helt öppet tar och flirtar med en i kassan. Herregud, vem vill umgås med en SJ-anställd?!?! =) haha...Iaf, hade dock en kille häromdagen som hade ett liten annorlundare tillvägagångsätt för att flirta. Omvända det som om det vore jag som var intresserad! =) haha Jag ska göra ett återköp åt killen och ber om legitimation. Hans reaktion är:

Killen: -"Är det bara för att du ska kunna se hur gammal jag är?"
Jag: -"Nja, det behövs för återköpet." Säger jag och försöker skratta bort det hela. Då kontrar han med:
Killen: -"Ja, det är ju inte så att tjejer i biljettluckan brukar flirta med mig!".
Jag: EEEhhhhh....

Iaf, tänkte inte mer på det utan hjälpte nästa kund. Då ser jag att killen som alldeles nyss påstod att JAG flirtade med honom, står och trampar bakom kunden. Det tar tid och han orkar inte vänta utan flinker emellan med:

Killen: -"Du, jag tycker du och jag ska ta en kopp te någonstans på ett café...Hör av dig!"

Jejeje....in your dreams...men iaf, det är ju ändå lite kul i grund och botten =)...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh denna var ju kul. Har själv suttit där i luckan på VBF. Men det var längesen. Nu intar jag platsen längst fram i tåget i stället.

Anonym sa...

hihi, Ni är så tokiga///Nina H