måndag 14 januari 2008

meh

ca 10 min innan avgång kommer ombordaren in
- tåg XXX kommer inte att gå. Föraren är hemma.
-?
-han tittade fel på schemat.
-? men finns det ingen på jouren?
-jag vet inte. men om kommer de aldrig hinna till avgångstid.
-?
- jag ska gå och titta

Vi väntar på svar.
ombordaren kommer tillbaka. strax innan avgångstiden
-nu åker jouren och hämtar tåget.
-?
-de är lika bra de skyltar fram 30 min på en gång. så slipper de ändra tid var femte min.
-ja, vi ringer info.
ännu en ombordare dyker upp.
-han får inte tag i en taxi.
-men står det inte taxibilar här utanför?
-jomen, man måste rätt väg. det ska beställas. faxas dit och tillbaka...

vi går ut till den väntande massan.
ingen har ändrat skyltningen.
det kommer in ett tåg på det spåret.
vi måste se till att de nu mycket gladare resenärerna inte kliver på detta tåg.
föraren försvann.
och det började lugan sig.
då kommer funderingarna.
detta tåg ska stå på detta spår i två timmar för att sen gå till den stationen som det försenade tåget ska till.
Vi ringer till riksledningen.
för att höra om inte detta tåg kan gå NU istället.
men personalen som svarade hade precis börjat så de visste inget.
?
men de skulle kolla upp.
?
men de hade lagt över ärendet till denna station.
?
jaja, det var bara att stå där tillsammans med resenärerna och inte veta nånting.

Då försvinner skyyltningen iallafall.
men det skyltas inte upp nån annanstans.
Ringer Info för att höra hur det går, varifrån och om de vet när tåget kommer.

Isamma ögonblick ropar de ut att tåget är på ingång till ett annat spår så de är bara att be alla skynda sig vidare till nästa spår...
och kolla så att alla hör utropet.
så jobbar vi

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, en sån typisk dag bland tågkaos och kass planering! =) Jag ser mina resenärer som yra höns springandes i flock från spår till spår. Men vem kan klandra dom? Man är ju likadan själv när man är ute och reser. De är ju rätt söta i slutändan att titta på! =) Ha det!

stationsvärd sa...

jo, så jobbar vi