tisdag 8 januari 2008

Viktiga möten....

Imorse var det tågkaos. Tåg mot XX var 30 minuter sena. Sedan bestämdes det att tåget enbart skulle gå till en viss station och inte fortsätta till slutstation för att de var tvungna att vända tåget där för att resten av tågets gångschema skulle fungera. Så klart kommer det in kunder som är flyförbannade och det förstår man när de är tvungna att byta tåg och få fortsätta med det senare. Och varje gång det blir en tågförsening så är det minst en som iaf har ett viktigt möte! Och som de absolut inte får missa! Och varje gång har det mkt bra idéer om hur hela förseningen skulle kunna lösas på ett bättre sätt. Detta var dagens idé:

Kund: -"Jag har ett viktigt möte kl XX, finns det inget annat att sätt att ta sig dit?"
SJ: -"Nej tyvärr. Det är snabbaste resvägen. Och tyvärr finns det ingen bussers heller."
Kund: -"Jamen, då får ni fixa fram en taxi så vi hinner i tid!"
SJ: -"Jag kan tyvärr inte göra det, det är inte jag som tar det beslutet. ni är tyvärr hänvisade till nästa anslutning."
Kund: -"Varför kunde inte tåget ha fortsatt hela vägen för då?"
SJ: -"Vi var tvungna att vända tåget i XX för att tågets gångschema inte skulle bli helt kaos resten utav dagen."
Kund: -"Jamen, det vore väl bättre om tåget fick gå hela vägen nu på morgonen när man har viktiga saker att passa, så kan ju de som åker senare på dagen ta förseningen istället?!?!"
SJ: -"Tyvärr fungerar det inte så, utan tågvändingen var tvungen att ske i XX. Jag är hemskt ledsen."

Som sagt, bara så ni vet ni som åker under fm, mitt på dan, em att ni har ABSOLUT inga viktiga saker för er!! =)

Inga kommentarer: