tisdag 13 november 2007

Svada utan dess like (läs inte, ögna igenom på sin höjd!)

- hej jag vill ha en biljett till Stockholm.
Går det tåg en gång i timmen.
jaha ja! för de andra ska ta swebus men om tåget går så ofta kan jag ta tåget !
jag behöver inte åka med de andra, jag träffar folk ändå.
Jag ska på PROs manifestation, Reinfeldt kommer dit! JAg ska manifestera för de höga skatterna. JO, du förstår om jag har pension på 10 000 kr i månaden så blir det 400 kr mindre jaja, det är som om du har en lön på 10 000 kr i månaden, Gud förbjude ojoj.
JO, jag blev lurad att rösta på dem! Ja av min läkare han sa att jag skulle rösta på fp för att man ska få gratis remiss efter 4 gånger man gått på remiss.
JAja så jag röstade så då för att läkaren sa det när jag (så börjar hon plötsligt gråta) cyklade omkull. Jag hamnade i trauma vettu. jag fick inte komma till läkaren. Jag skulle kunna ge bort min cykel efter det här !!
Ojoj, NEj det är inte bra med växelcyklar!!
Jag har samlat ihop 71 st påskrifter som jag ska överlämna till Reinfeldt!
Jodå jag stod vid ett köpcentra och visade upp mitt papper, jag hade kopierat en text!
Men du förstår vad konstigt den 5e och den 6e människan kom från lidingö och Stockholm nu kanske det ser konstigt ut! När jag kommer säga att jag är från en annan stad!?
Vill du skriva under?
Man behöver inte vara pensionär för att skriva under... De finns de som är förtidspensionärer som skrivit på.
Nej, jag förstår inte de som vägrar ha cykelhjälm på sig för att förstöra frisyren! (snyft)
Nej, jag hamnade i trauma! Fast jag hade cykelhjälm. Jag landade så här ( hon visar på pannan med en låtsas hjälm som ramlat ner,)jag fick inte komma till sjukhuset förran på måndagen så därför hamnade jag i trauma...
Nej, så när distriktssköterkan, ja hon bytte bara plåster det hade jag ju kunnat göra själv.
Då sa hon helt plötsligt nu måste du gå ut härifrån. Doktorn behöver rummet. Du kan klä på dig här utanför!
Ja, det var synd att jag inte hade byxor, jag hade gått ut i bara trosorna! Ja det var hemskt!
VIlken människa!
Sån är inte du det märkte jag på en gång!
Du är en snäll människa du!
Kan du skriva under är du snäll du måste tänka på orättvisorna!
Det har faktiskt hänt att regeringar har fått av gå! Jag tror att de här får lov att avgå! De är inte bra för Sverige!
Ja, fast inte i Sverige i andra länder kan regeringar få lov att avgå! VI kommer att vara 500 000 människor på manifestationen! Det är en halv miljon!!
Tack för att du skrev under! Du är en bra människa! Nu kan jag se vad du heter också
När går tåget? oj, det är ju 30 minuter dit. Vad ska jag göra då då?

- Köp en kopp kaffe säger jag kvickt som bara den!!

-Ja, kaffe. Jag har ju bara ätit frukost och då.....

-jamen passa på att gå ut och sätt dig i solen och njuut!(NU)

-jamen du vet att förra sommaren åkte jag med tåg från Skåne och på väg hem igen så var det fel på ventilationen i 2 vagnar...Och det var så varmt. men jag satt inte där!
Jag började känna mig törstig så jag sa till tågmästaren att han måste hämta en tetra vatten åt mig. Vet du vad han sa. Jovisst, han sa att vattnet var bara till de som åkte i de vagnar som inte hade ventilation. Jag förstod att jag skulle svimma om jag åkte längre än Västerås. Så jag blev så orolig då skulle nog ingen ta hand om mig eftersom jag inte satt i vagnen utan ventilation. Jaa, det var tur att jag inte skulle längre då hade jag ju svimmat...men jag frågade personen som satt bredvid mig och hon lovade att ta hand om mig om jag svimmade innan Västerås.
- ja ,sj ska vara glada att de har en sån som du! Du skulle säkert ta hand om mig fast jag inte satt i vagnen utan ventilation...

-Naturligtvis skull jag ta hand om dig!Men nu måste jag faktiskt ta hand om kunden som väntar på sin tur...
Ha det så bra! och lycka till på manifestationen!

-Ja tack! Jag vet vad du heter!!!


pjuuuuuuuu

Inga kommentarer: