torsdag 29 november 2007

dörrar

Tågmästare itelefon:- jag har precis lämnat stationen... sent...
resebutik:-ja?
tm:- det var en dam som fick upp dörren i farten och ramlade och hade fötterna mellan tåget och perrongen
sj:- và?
tm:- det kommer nog en dam in i butiken snart, hon försökte öppna dörren och fastnade ochramlade pladask bakåt.
sj:-vA?
tm:- jag bestämde på stående fot att hon inte fick åka med. Det var livsfarligt! men hon ville prompt med. Men hon fick inte åka med!så hon kommer väl snart och gnäller.

jag ser en dam som ser skärrad ut och står och viftar med en biljett.

sj:-vad har hon på sig?
tm:- en grå/beige kappa. och den måste vara smutsig på ryggen
sj:-ok, då vet vi vad vi har och vänta.

samtidigt ser jag tanten titta på mig och tar sintt pick ohc pack och går därifrån.
Då ser jag ryggen på henne, alldeles smutsig.

Den damen har haft änglavakt!

sen ringde de från trafikkontoret. Och ville stämma av.
Så att vi alla vet varför tm tog det beslutet och att vi står bakom det.
För det här var livsfarligt!
Vi ska vara glada åt att damen inte skadades mer.

Sen har tm ringt igen, hon är mycket skärrad.
För det var en resenär som drog och slet i tm inne på tåget och sa att damen skulle få följa med!
Att tanten inte gjort några fel...
Tack och lov så gick det bra denna gång!

Inga kommentarer: