onsdag 14 november 2007

Fågelholkar

En kvinna pratar med min kollega och jag hör att det diskuteras något medan jag kommer in genom grinden. Pensionärsrabatt på något kort som man kan lägga in. Min kollega tittar på mig och rådfrågar. Vi båda konstaterar att något sådant inte existerar på dessa kort utan att hon måste ha missförstått det. Hon står på sig och hävdar att någon här inne sagt det men ändrar sig efter lite utfrågning till att det var nog nånstans i södra Sverige som hon pratat med en man som påstod att man skulle kunna göra det. Vi ser ännu mer förvånade ut båda två och förklarar att han nere i söder nog blandat ihop det med något annat kort, och förklarar än en gång att det inte är någon rabatt vi känner till. Då häver hon ur sig:

-"Ja jag kan se det, ni ser ut som två fågelholkar båda två!"

Ja vad ska man säga? Ska man skratta eller gråta =)...

Inga kommentarer: