tisdag 13 november 2007

Skäll

Skäll 1

I morse fick jag först skäll för att bankens uppkoppling till automaterna inte fungerade.
Jag försökte sticka in med några ord här och där om att det skulle nog vara bättre om han kontaktade banken.
men han var uppe i varv..

- va fan! här lägger jag ner 20-30000kr om året på SJ åsså är det så här jävligt jämt! det står ju SJ på automaterna?Då är det ju erat fel!

Jag gjorde något mer tappert försök återigen att tala om att jag tyvärr inte kommer åt det billigare priset som finns i automaten när det är bankens uppkoppling som är fel.

Jag var tyst och lät honom hållas.

Jag hann aldrig förklara mer. Jag ville berätta om att kunderna har tillgång till ett billigare pris ett sk självserveringspris skulle man kunna kalla det.

Det priset kommer inte vi åt.
Det priset finns i automater och på internet.

Snart kommer väl en kund in och vill ha internet pris på sina biljetter för det är vårt fel att de inte har internetuppkoppling. Eller så vill de köpa en biljett för en 1 kr hos oss för det kan man på tradera.

Skäll 2

-Jag fattar inte hur ni inte kan tillåta pendlare att jobba på lördagar?
-?
- Jag har ett pendelkort som gäller från 11/10-9/11! och jag jobbade den 10 och det är väl för att ni inte tror att nån jobbar på lördagar?
-? men? det är ju 30dagars kort ni köper.
-Jag har köpt det i flera år och nu så får man inte jobba på lördagar!!
-Jag förstår inte riktigt vad du menar. Vi bestämmer inte över vilka dagar nån jobbar, vi säljer 30 dagars kort. Där får ju ni själva bestämma vilket datum det ska gälla ifrån och sen gäller det i 30 dagar framåt...
-Det här vill jag att du talar om för de som bestämmer så här kan det inte fortsätta!
-Ähm, det kanske är bra om du ringer själv och berättar så det blir rätt.
-Nej; det är du som ska föra vår talan. Och så här tycker alla pendlare.

SJ är förjävligt!

Där visste jag inte riktigt hur jag skulle få honom att förstå..

Om han köpt 30 dagarskort i flera år så borde han upptäckt tidigare att det gäller 30 dagar. Från det datumet som de vill att vi tar ifrån och 30 dagar framåt. Vare sig det är lördag eller vilken annan dag som helst...

pjuuuu

Inga kommentarer: